Oulun yliopisto järjestää mikroyrittäjille tehokurssit aiheista viestintä ja liiketoiminta. Digitaalinen markkinointi keskittyy some-osaamiseen ja Vahva yrittäjä –kurssi tuo liiketoimintaan tietotaitoa.
– Tänä päivänä tuotteet myydään tarinalla. Yrittäjän pitää rakentaa brändi, ja some-osaaminen on ainoa tapa erottua kilpailijoista. Tiedossa on mikroyrittäjien toivoma viestinnän täsmäkurssi, sanoo suunnittelija Päivi Lohikoski KSI Oulun yliopistosta.
Digitaalinen markkinointi ja myynti mikroyrityksissä -kurssi on tarkoitettu nimensä mukaisesti mikro- ja yksinyrittäjille sekä yritystoimintaa suunnitteleville kevytyrittäjille.
Tutkimustietoon perustuva käytännönläheinen kurssi kestää kaksi kuukautta. Sinä aikana käydään läpi tuotteistusta, asiakkaiden tunnistamista, hinnoittelua, mietitään yritystarinaa ja omaa asiantuntijabrändiä tarinallisuuden näkökulmasta. Tutuksi tulevat valokuvaus ja videointi.
Koulutus etenee kurssilaisten oman aikataulun mukaan Moodle-oppimisympäristössä. Välineiksi riittävät nettiyhteys, puhelin ja tietokone. Kurssilla valmistetaan markkinointimateriaali ja sen käyttöä ideoidaan eri kanavissa.
Vahva yrittäjä -kurssilla terävöitetään liiketoimintaa. Keskeistä ovat yrittäjän voimavarat, osaaminen ja elämäntarina. Yrityspäättäjille ja poliitikoille kurssi antaa hyvän kuvan mikroyrittäjän arjesta.
Esillä on yrittämisen virtaa voimavarojen käytöstä työkyvyn ja hyvinvoinnin lisäämiseen. Poikkeustilanteesta johtuen Oulun yliopisto tarjoaa Vahva yrittäjä -kurssin maksutta mikroyrittäjille.
– Kurssin jälkeen yrittäjällä on hyvät eväät kestävään yrittäjyyteen, Lohikoski sanoo.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen 5.5.2020 mennessä
Teksti Elisa Kujala
Kuva Oulun yliopisto